Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku |
W związku z sytuacją epidemiologiczną dotyczącą rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 w trosce o zdrowie nas wszystkich zwracamy się do Państwa, a szczególnie do osób powracających z zagranicy z prośbą o stosowanie się do przygotowanych na tę okoliczność tymczasowych procedur związanych z obsługą świadczoną w PUP w Kłodzku. Przyjęte procedury pozwolą zachować płynność świadczonych przez nas usług oraz choć w pewnym zakresie ograniczą ryzyko rozprzestrzeniania się wirusa.
Jednocześnie informujemy, że Ministerstwo Zdrowia poinformowało że każda, nawet nieubezpieczona osoba, będzie diagnozowana bezpłatnie w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem. Reguluje to ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374)
W celu uzyskania informacji dotyczących usług urzędu zachęcamy Państwa do korzystania z usług Zielonej Linii pod numerem telefonu 19524.
Bezterminowo odwołane zostają wszystkie planowane spotkania, w tym giełdy pracy, porady grupowe i indywidualne.
Jeżeli możesz, załatw swoją sprawę w urzędzie korzystając z usług elektronicznych lub prześlij do nas dokumenty za pośrednictwem tradycyjnej poczty.Rejestracja w urzędzie.
Możliwe są dwie ścieżki postępowania:
- Pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektronicznej po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej sytuacji nie jest wymagana wizyta osoby w urzędzie pracy. Osoba otrzyma na konto w Praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
- Prerejestracja, która polega jedynie na złożeniu do urzędu pracy wniosku w postaci elektronicznej. W tej sytuacji osoba powinna oczekiwać na kontakt ze strony urzędu. Ta forma zgłoszenia wymaga założenia konta w Praca.gov.pl.
W obecnej sytuacji należy skorzystać z pełnej rejestracji elektronicznej. Aby ułatwić Państwu wypełnienie formularza zostały przygotowane stosowne przewodniki.
Potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy.
Osoby bezrobotne, które mają wyznaczony termin na karcie wizyt w celu potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy, proszone są o kontakt telefoniczny lub mailowy ze swoim doradcą klienta, w celu ustalenia kolejnego terminu kontaktu.Dostępny jest również formularz kontaktowy za pośrednictwem którego można przekazać informacje.
Kontakt telefoniczny do konkretnego doradcy mają Państwo podany na karcie z terminami stawienia.
Ten sposób potwierdzania gotowości będzie obowiązywał do odwołania.
Profil zaufany.
Aby skutecznie załatwić sprawę w urzędzie przy wykorzystaniu usług elektronicznych opisanych wyżej, musisz potwierdzić swoją tożsamość, np. za pomocą profilu zaufanego. Jeżeli jednak nie posiadasz profilu zaufanego, to korzystając z usług bankowości elektronicznej oferowanych przez Twój bank, możesz w prosty sposób taki profil założyć bez wychodzenia z domu, gdyż Twoja tożsamość została już zweryfikowana przez bank.W celu utworzenia profilu zaufanego po zalogowaniu się na stronie Twojego banku odszukaj sekcji dotyczącej zakładania takiego profilu. Szczegółowa informacja na stronie profilu zaufanego.