Ogłoszenie o naborze wniosków na dotację
Ogłoszamy nabór wniosków na dotację.
Wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej przyjmowane będą od dnia 28.05.2020 r. w sekretariacie Urzędu Pracy w Kłodzku przy ul. Wyspiańskiego 2J
Wnioski realizowane w ramach programów:
- Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych powyżej 30 roku życia, w tym znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie kłodzkim (VI)" w kwocie do 25 000 zł.
- Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie kłodzkim (V)" w kwocie do 25 000 zł.
- Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy w kwocie do 25 000 zł.
Kryteria oceny wniosku:
- W pierwszej kolejności wsparcie kierujemy do osób długotrwale bezrobotnych i posiadających stopień niepełnosprawności.
- Kompletność wniosku.
- Uzyskanie minimalnej liczby punktów.
- Pomysł na działalność gospodarczą.
- Zasadność i wielkość planowanych wydatków.
- Kwalifikacje wnioskodawcy.
- Ocena potrzeb lokalnego rynku pracy i ofert pracy będących w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku.
- W przypadku złożenia większej liczby wniosków niż miejsc którymi dysponuje urząd wsparcie otrzymają pierwsze 4 wnioski które uzyskały największą liczbę punktów podczas oceny merytorycznej.
- W przypadku powstania dodatkowych oszczędności na programach. Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie możliwość zwiększenia ogólnej liczby wnioskowanych dotacji, a także zmiany na poszczególnych programach.
Kto może ubiegać się o dotację ?
O przyznanie jednorazowo środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej może ubiegać się osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP w Kłodzko, która spełnia m. in. następujące warunki: - w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja;
- nie otrzymała bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjecie działalności gospodarczej lub rolniczej oraz na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej;
- nie prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej;
- nie była w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku karana za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997- Kodeks karny;
- nie złożyła wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub wniosku o przystąpienie do spółdzielni socjalnej do innego starosty.
- zobowiązuje się nie podejmować zatrudnienia w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.
Zasady oceny wniosków wynikające z regulaminu:
Zgodnie §1 Regulaminu w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kłodzku, stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3/2020 Dyrektora PUP w Kłodzku z dnia 24.02.2020r. postanawia się: - Przy ocenie wniosku zastosowane są punktacje zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącej załącznik nr 2 do regulaminu.
- Warunkiem zakwalifikowania wniosku do dofinansowania jest uzyskanie minimum 55 pkt.
- Wnioski należy składać wyłącznie w formie pisemnej, na obowiązującym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kłodzku druku. Do wniosku należy bezwzględnie dołączyć wymienione w nim załączniki, przy czym kserokopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę.
- Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski są rozpatrywane w kolejności wpływu.
- Nie przewiduje się procedury odwoławczej.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku może:
- wyznaczyć inny termin rozpatrzenia wniosku,
- zaakceptować wniosek w innej kwocie niż wnioskowana,
- odroczyć wydanie opinii do czasu uzyskania dodatkowych informacji,
- przeprowadzić wizytację miejsca prowadzenia zamierzonej działalności gospodarczej, w trakcie której istnieje możliwość przedłożenia dodatkowych dokumentów.