Informacje o urzędzie

Statut Powiatowego Urzędu Pracy

STATUT
Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku

 

Rozdział I
Postanowienia ogólne

 
§ 1.
  1. Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku zwany dalej "Urzędem" jest jednostką budżetową powiatu kłodzkiego.
  2. Siedzibą Urzędu jest miasto Kłodzko z filiami Urzędu w Bystrzycy Kłodzkiej i Nowej Rudzie.
  3. Terenem działania Urzędu jest powiat kłodzki.
  4. Urząd działa na podstawie:
    • ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym,
    • ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,
    • ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych,
    • ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
§ 2.
  1. Urząd jest jednostką organizacyjną powiatu.
  2. Urząd wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej.
  3. Bezpośredni nadzór nad Urzędem sprawuje Starosta Kłodzku
§ 3.
  1. Zakres właściwości terytorialnej Urzędu wyznacza obszar Powiatu Kłodzkiego.
  2. Na obszarze Powiatu Kłodzkiego funkcjonuje ponadto osiem punktów pośrednictwa i ewidencji w następujących miejscowościach: Duszniki-Zdrój, Kudowa-Zdrój, Lądek-Zdrój, Międzylesie, Polanica-Zdrój, Stronie Śląskie, Ścinawka Średnia.
 

Rozdział II
Cel i zadania Urzędu

 
§ 4
Celem działania Urzędu jest promocja zatrudnienia, łagodzenie skutków bezrobocia oraz aktywizacja zawodowa.
§ 5
Do zadań Urzędu należy wykonywanie zadań samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016. poz. 645 ze zm.)
 

Rozdział III
Zarządzanie i organizacja


§ 6
Urzędem kieruje jednoosobowo Dyrektor, który reprezentuje jednostkę na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za całokształt jej działalności.
§ 7
  1. Powołania i odwołania Dyrektora wyłonionego w drodze konkursu dokonuje Starosta Kłodzki.
  2. Zastępców Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy powołuje i odwołuje Dyrektor.
  3. Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu.
  4. Podczas nieobecności Dyrektora, kierownictwo sprawuje Z-ca Dyrektora d/s Rynku Pracy, a w przypadku nieobecności Dyrektora i Z-cy Dyrektora d/s Rynku Pracy, zastępstwo przejmuje Z-ca Dyrektora d/s Ewidencji i Świadczeń.
§ 8
Zasady funkcjonowania Urzędu, strukturę organizacyjną i szczegółowe zadania komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny nadany przez Zarząd Powiatu Kłodzkiego.
 

Rozdział IV
Mienie i gospodarka finansowa

 
§ 9
  1. Majątek Urzędu może być wykorzystywany wyłącznie do realizacji celów związanych z działalnością statutową.
  2. Podstawą gospodarki finansowej Urzędu jest roczny plan finansowy.
  3. Urząd prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
  4. Odpowiedzialność za gospodarkę finansową Urzędu ponoszą Dyrektor i Główny Księgowy w zakresie określonym ustawą o finansach publicznych oraz innymi przepisami.
§ 10
  1. Pracownicy Urzędu wynagradzani są według zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego zgodnie z ustawą oz dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.
  2. Urząd zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji dotyczącej:
    1. działalności finansowej,
    2. spraw pracowniczych,
    3. działalności administracyjnej,
    4. innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa.
 

Rozdział V
Postanowienia końcowe

 
§ 11
  1. W sprawach nie uregulowanych Statutem mają zastosowanie właściwe przepisy prawa.
  2. Urząd używa pieczęci okrągłej z nazwą w pełnym brzmieniu „Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku".
§ 12
Zmiany Statutu mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.
 

 

Informacje o publikacji dokumentu