STATUT
Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1.
- Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku zwany dalej "Urzędem" jest jednostką budżetową powiatu kłodzkiego.
- Siedzibą Urzędu jest miasto Kłodzko z filiami Urzędu w Bystrzycy Kłodzkiej i Nowej Rudzie.
- Terenem działania Urzędu jest powiat kłodzki.
- Urząd działa na podstawie:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym,
- ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
§ 2.
- Urząd jest jednostką organizacyjną powiatu.
- Urząd wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej.
- Bezpośredni nadzór nad Urzędem sprawuje Starosta Kłodzku
§ 3.
- Zakres właściwości terytorialnej Urzędu wyznacza obszar Powiatu Kłodzkiego.
- Na obszarze Powiatu Kłodzkiego funkcjonuje ponadto osiem punktów pośrednictwa i ewidencji w następujących miejscowościach: Duszniki-Zdrój, Kudowa-Zdrój, Lądek-Zdrój, Międzylesie, Polanica-Zdrój, Stronie Śląskie, Ścinawka Średnia.
Rozdział II
Cel i zadania Urzędu
§ 4
Celem działania Urzędu jest promocja zatrudnienia, łagodzenie skutków bezrobocia oraz aktywizacja zawodowa. § 5
Do zadań Urzędu należy wykonywanie zadań samorządu powiatowego w zakresie polityki rynku pracy zgodnie z ustawą z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2016. poz. 645 ze zm.)Rozdział III
Zarządzanie i organizacja
§ 6
§ 7
- Powołania i odwołania Dyrektora wyłonionego w drodze konkursu dokonuje Starosta Kłodzki.
- Zastępców Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy powołuje i odwołuje Dyrektor.
- Dyrektor jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Urzędu.
- Podczas nieobecności Dyrektora, kierownictwo sprawuje Z-ca Dyrektora d/s Rynku Pracy, a w przypadku nieobecności Dyrektora i Z-cy Dyrektora d/s Rynku Pracy, zastępstwo przejmuje Z-ca Dyrektora d/s Ewidencji i Świadczeń.
§ 8
Zasady funkcjonowania Urzędu, strukturę organizacyjną i szczegółowe zadania komórek organizacyjnych określa regulamin organizacyjny nadany przez Zarząd Powiatu Kłodzkiego.Rozdział IV
Mienie i gospodarka finansowa
§ 9
- Majątek Urzędu może być wykorzystywany wyłącznie do realizacji celów związanych z działalnością statutową.
- Podstawą gospodarki finansowej Urzędu jest roczny plan finansowy.
- Urząd prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych.
- Odpowiedzialność za gospodarkę finansową Urzędu ponoszą Dyrektor i Główny Księgowy w zakresie określonym ustawą o finansach publicznych oraz innymi przepisami.
§ 10
- Pracownicy Urzędu wynagradzani są według zasad wynagradzania pracowników zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych samorządu terytorialnego zgodnie z ustawą oz dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005 roku w sprawie zasad wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego.
- Urząd zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji dotyczącej:
- działalności finansowej,
- spraw pracowniczych,
- działalności administracyjnej,
- innej dokumentacji wymaganej przepisami prawa.
Rozdział V
Postanowienia końcowe
§ 11
- W sprawach nie uregulowanych Statutem mają zastosowanie właściwe przepisy prawa.
- Urząd używa pieczęci okrągłej z nazwą w pełnym brzmieniu „Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku".
§ 12
Zmiany Statutu mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.