Ochrona danych osobowych

Klauzule informacyjne

  1. Informacja dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

  2. Informacja dla pracodawców

  3. Informacja dla wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego

  4. Informacja dla cudzoziemców

  5. Informacja dla poręczycieli

  6. Monitoring wizyjny


1. Informacja dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
    • ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
    • e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
    • telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
  2. z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Administratora związanych z obsługą osób zarejestrowanych jako bezrobotne, bądź poszukujące pracy,w tym: weryfikacji uprawnień i danych, rejestracji i ustalania statusu, zapewnienia pomocy określonej w ustawie, wydawania decyzji w zakresie statusu i świadczeń oraz wydawania zaświadczeń, prowadzenia postępowań administracyjnych, kontrolnych i egzekucyjnych, realizacji obowiązków sprawozdawczych i obowiązkóww zakresie statystyki publicznej oraz określania planów dalszych działań;
  4. podstawę przetwarzania udostępnionych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust.2 lit. g RODO wynikający z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. W przypadku danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w sposób oczywisty upublicznionych Administratorowi, podstawę przetwarzania stanowi art. 9 ust. 2 lit. e  RODO,
  5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie minister właściwy do spraw pracy prowadzący rejestr centralny. Pani/Pana dane osobowe mogą być również udostępniane organom publicznym na potrzeby prowadzonego postępowania (US, ZUS, KRUS, Sąd, Prokuratura, Policja, Komornik, PIP) i innym uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa i zawartych umów (w tym umów powierzenia, m.in.: Sygnity SA. z siedzibą w Warszawie, firmom brakującym i niszczącym dokumenty) oraz: Kontrahentom PUP w tym: instytucjom szkoleniowym, bankom, agencjom zatrudnienia, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, medycynie pracy  i podmiotom świadczącym usługi pocztowe,
  6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą na podstawie przepisów prawa o archiwizacji przez okres
    50 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt obowiązującymi u Administratora,
  7. posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych lub żądania ich uśnięcia z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w RODO,
  8. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy RODO,
  9. podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, konsekwencją niepodania danych może być odmowa podjęcia działań przez Urząd,
  10. podane przez Panią/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu, nie będą powierzane podmiotom i osobom trzecim, za wyjątkiem oraz w sytuacjach, jeżeli będą tego nakazywały szczególne przepisy prawa.

2. Informacja dla pracodawców

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
    • ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
    • e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
    • telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
  2. z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Administratora w związku ze złożeniem przez Panią/Pana wniosku wiążącego się z zamiarem skorzystania ze środków publicznych. Po przyznaniu środków cele przetwarzania będą wynikały z realizacji zawartej umowy oraz ochrony interesów Administratora,
  4. Podstawę przetwarzania udostępnionych danych w zależności od etapu naszej współpracy stanowić będą:
    1. zawarta umowa bądź zamiar jej zawarcia i czynności prowadzące do jej zawarcia i podejmowane w związku z jej realizacją, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. b RODO,
    2. konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. c RODO,
    3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora, co jest zgodne z 6 ust. 1 lit. f RODO,
  5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty/osoby uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, odbiorcy złożonej oferty pracy, podmioty współpracujące w realizacji umowy np. bank w zakresie danych koniecznych do wykonania przelewu,
  6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt,
  7. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora,
  8. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy RODO,
  9. podanie danych osobowych jest wymogiem niezbędnym do rozpatrzenia wniosku, konsekwencją niepodania danych może być odmowa podjęcia działań przez Urząd,
  10. podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.

3. Informacja dla wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
    • ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
    • e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
    • telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
  2. z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach niezbędnych do zawarcia a następnie realizacji umowy oraz wywiązania się z obowiązków prawnych nałożonych na Administratora;
  4. podstawą przetwarzania danych jest zawarta umowa lub czynności podjęte przed zawarciem umowy. Ponadto podstawa przetwarzania danych może wynikać z przepisów prawa w tym m.in.: ubezpieczeniowych, podatkowych czy archiwalnych;
  5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: osoby uczestniczące w realizacji umowy, a także osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja w oparciu o art. 33 Ustawy o finansach publicznych oraz art. 10 Ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie
    z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt;
  7. Pani/Pana dane osobowe nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane;
  8. podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a konsekwencją niepodania danych będzie niezawarcie umowy;
  9. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora;
  10. ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Informacja dla cudzoziemców

Zgodnie z art. 14 ust.1 i ust.2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:

  1. Administratorem danych osobowych jest  Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku, 57-300 Kłodzko ul. St. Wyspiańskiego 2J.
  2. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. cudzoziemcach).
  3. Dane osobowe  zostały pozyskane od pracodawcy składającego oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
  4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w tym odpowiedni konsulat.
  5. Dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
  6. Podmiot przetwarzania ma prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych
  7. Podmiot przetwarzania ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeśli  jego zdaniem, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
  8. Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem (Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. cudzoziemcach ) jest obligatoryjne.
  9. Dane osobowe nie będą  przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane,
  10. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@klodzko.praca.gov.pl, tel.: 74-865-74-37.

5. Informacja dla poręczycieli

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
    • ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
    • e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
    • telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
  2. z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach związanych z obsługą udzielonej przez Administratora refundacji / dofinansowania / pożyczki, w zakresie niezbędnym do zapewnienia właściwej realizacji umowy, dochodzenia roszczeń oraz wywiązania się z obowiązków prawnych nałożonych na administratora;
  4. podstawę przetwarzania udostępnionych danych w zależności od etapu naszej współpracy stanowić będą:
    1. czynności podejmowane w związku z zawarciem i wykonaniem umowy poręczenia , co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. a RODO;
    2. konieczność wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. c RODO,
    3. prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora (zabezpieczenie zwrotu udzielonego wsparcia oraz dochodzenie roszczeń), co jest zgodne z 6 ust. 1 lit. f RODO,
  5. odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  6. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt;
  7. posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych; Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora.
  8. przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO,
  9. podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, konsekwencją niepodania danych będzie niezawarcie umowy przez Urząd;
  10. podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.

6. Monitoring wizyjny

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:

  1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
    • ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
    • e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
    • telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
  2. z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl;
  3. przebywanie na terenie objętym monitoringiem, spowoduje automatyczne pozyskanie danych osobowych przez Administratora;
  4. pozyskane dane osobowe przetwarzane są:
    1. na podstawie art. 222 ustawy Kodeks pracy co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. a RODO;
    2. w celach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa pracowników i/lub ochroną mienia;
  5. odbiorcami danych osobowych mogą być:
    1. osoba fizyczna lub instytucja tylko na pisemny wniosek i tylko w zakresie dotyczącym osoby wnioskującej, jeżeli doszło do czynu zagrażającego jej życiu, zdrowiu lub mienia;
    2. właściwe organy działające w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych;
  6. zarejestrowane dane osobowe przechowywane są przez okres 7 dni;
  7. osobie zarejestrowanej przysługuje prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, które jej dotyczą, prawo żądania ograniczenia przetwarzania;
  8. osobie zarejestrowanej przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
  9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie określonym w przepisami prawa, w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości podjęcia działań ze strony pracodawcy;
  10. podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.

Informacje o publikacji dokumentu