W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej przyjmowane będą od dnia 28.05.2020 r. w sekretariacie Urzędu Pracy w Kłodzku przy ul. Wyspiańskiego 2J
Wnioski realizowane w ramach programów:
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego "Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych powyżej 30 roku życia, w tym znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy w powiecie kłodzkim (VI)" w kwocie do 25 000 zł.
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie kłodzkim (V)" w kwocie do 25 000 zł.
Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych ze środków Funduszu Pracy w kwocie do 25 000 zł.
Kryteria oceny wniosku:
W pierwszej kolejności wsparcie kierujemy do osób długotrwale bezrobotnych i posiadających stopień niepełnosprawności.
Kompletność wniosku.
Uzyskanie minimalnej liczby punktów.
Pomysł na działalność gospodarczą.
Zasadność i wielkość planowanych wydatków.
Kwalifikacje wnioskodawcy.
Ocena potrzeb lokalnego rynku pracy i ofert pracy będących w dyspozycji Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku.
W przypadku złożenia większej liczby wniosków niż miejsc którymi dysponuje urząd wsparcie otrzymają pierwsze 4 wnioski które uzyskały największą liczbę punktów podczas oceny merytorycznej.
W przypadku powstania dodatkowych oszczędności na programach. Powiatowy Urząd Pracy zastrzega sobie możliwość zwiększenia ogólnej liczby wnioskowanych dotacji, a także zmiany na poszczególnych programach.
Kto może ubiegać się o dotację ?
O przyznanie jednorazowo środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej może ubiegać się osoba bezrobotna zarejestrowana w PUP w Kłodzko, która spełnia m. in. następujące warunki:
w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku nie odmówiła bez uzasadnionej przyczyny przyjęcia propozycji odpowiedniej pracy lub innej formy pomocy określonej w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz udziału w działaniach w ramach Programu Aktywizacja i Integracja;
nie otrzymała bezzwrotnych środków Funduszu Pracy lub innych bezzwrotnych środków publicznych na podjecie działalności gospodarczej lub rolniczej oraz na założenie lub przystąpienie do spółdzielni socjalnej;
nie prowadziła działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy poprzedzających złożenie wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej;
nie była w okresie 2 lat przed dniem złożenia wniosku karana za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu, w rozumieniu ustawy z dnia 6 czerwca 1997- Kodeks karny;
nie złożyła wniosku o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej lub wniosku o przystąpienie do spółdzielni socjalnej do innego starosty.
zobowiązuje się nie podejmować zatrudnienia w okresie pierwszych 12 miesięcy prowadzenia działalności gospodarczej.
Zasady oceny wniosków wynikające z regulaminu:
Zgodnie §1 Regulaminu w sprawie przyznawania środków na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związanych z podjęciem tej działalności w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kłodzku, stanowiącym załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3/2020 Dyrektora PUP w Kłodzku z dnia 24.02.2020r. postanawia się:
Przy ocenie wniosku zastosowane są punktacje zgodnie z kartą oceny merytorycznej stanowiącej załącznik nr 2 do regulaminu.
Warunkiem zakwalifikowania wniosku do dofinansowania jest uzyskanie minimum 55 pkt.
Wnioski należy składać wyłącznie w formie pisemnej, na obowiązującym w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kłodzku druku. Do wniosku należy bezwzględnie dołączyć wymienione w nim załączniki, przy czym kserokopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez wnioskodawcę.
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski są rozpatrywane w kolejności wpływu.
Nie przewiduje się procedury odwoławczej.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Kłodzku może:
wyznaczyć inny termin rozpatrzenia wniosku,
zaakceptować wniosek w innej kwocie niż wnioskowana,
odroczyć wydanie opinii do czasu uzyskania dodatkowych informacji,
przeprowadzić wizytację miejsca prowadzenia zamierzonej działalności gospodarczej, w trakcie której istnieje możliwość przedłożenia dodatkowych dokumentów.