-
Informacja dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy
-
Informacja dla pracodawców
-
Informacja dla wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego
-
Informacja dla cudzoziemców
-
Informacja dla poręczycieli
-
Monitoring wizyjny
1. Informacja dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
- ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
- e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
- telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
- z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Administratora związanych z obsługą osób zarejestrowanych jako bezrobotne, bądź poszukujące pracy,w tym: weryfikacji uprawnień i danych, rejestracji i ustalania statusu, zapewnienia pomocy określonej w ustawie, wydawania decyzji w zakresie statusu i świadczeń oraz wydawania zaświadczeń, prowadzenia postępowań administracyjnych, kontrolnych i egzekucyjnych, realizacji obowiązków sprawozdawczych i obowiązkóww zakresie statystyki publicznej oraz określania planów dalszych działań;
- podstawę przetwarzania udostępnionych danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust.2 lit. g RODO wynikający z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i ustawy Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. W przypadku danych osobowych Pani/Pana dotyczących, w sposób oczywisty upublicznionych Administratorowi, podstawę przetwarzania stanowi art. 9 ust. 2 lit. e RODO,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będzie minister właściwy do spraw pracy prowadzący rejestr centralny. Pani/Pana dane osobowe mogą być również udostępniane organom publicznym na potrzeby prowadzonego postępowania (US, ZUS, KRUS, Sąd, Prokuratura, Policja, Komornik, PIP) i innym uprawnionym podmiotom na podstawie przepisów prawa i zawartych umów (w tym umów powierzenia, m.in.: Sygnity SA. z siedzibą w Warszawie, firmom brakującym i niszczącym dokumenty) oraz: Kontrahentom PUP w tym: instytucjom szkoleniowym, bankom, agencjom zatrudnienia, jednostkom organizacyjnym pomocy społecznej, medycynie pracy i podmiotom świadczącym usługi pocztowe,
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą na podstawie przepisów prawa o archiwizacji przez okres
50 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym zakończono udzielanie pomocy zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt obowiązującymi u Administratora, - posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania a także prawo do przenoszenia danych lub żądania ich uśnięcia z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w RODO,
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy RODO,
- podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, konsekwencją niepodania danych może być odmowa podjęcia działań przez Urząd,
- podane przez Panią/Pana dane nie będą podlegały profilowaniu, nie będą powierzane podmiotom i osobom trzecim, za wyjątkiem oraz w sytuacjach, jeżeli będą tego nakazywały szczególne przepisy prawa.
2. Informacja dla pracodawców
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
- ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
- e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
- telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
- z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Administratora w związku ze złożeniem przez Panią/Pana wniosku wiążącego się z zamiarem skorzystania ze środków publicznych. Po przyznaniu środków cele przetwarzania będą wynikały z realizacji zawartej umowy oraz ochrony interesów Administratora,
- Podstawę przetwarzania udostępnionych danych w zależności od etapu naszej współpracy stanowić będą:
- zawarta umowa bądź zamiar jej zawarcia i czynności prowadzące do jej zawarcia i podejmowane w związku z jej realizacją, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. b RODO,
- konieczność wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. c RODO,
- prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora, co jest zgodne z 6 ust. 1 lit. f RODO,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty/osoby uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, odbiorcy złożonej oferty pracy, podmioty współpracujące w realizacji umowy np. bank w zakresie danych koniecznych do wykonania przelewu,
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt,
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora,
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy RODO,
- podanie danych osobowych jest wymogiem niezbędnym do rozpatrzenia wniosku, konsekwencją niepodania danych może być odmowa podjęcia działań przez Urząd,
- podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.
3. Informacja dla wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
- ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
- e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
- telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
- z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach niezbędnych do zawarcia a następnie realizacji umowy oraz wywiązania się z obowiązków prawnych nałożonych na Administratora;
- podstawą przetwarzania danych jest zawarta umowa lub czynności podjęte przed zawarciem umowy. Ponadto podstawa przetwarzania danych może wynikać z przepisów prawa w tym m.in.: ubezpieczeniowych, podatkowych czy archiwalnych;
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą: osoby uczestniczące w realizacji umowy, a także osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja w oparciu o art. 33 Ustawy o finansach publicznych oraz art. 10 Ustawy o dostępie do informacji publicznej;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie
z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt; - Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane;
- podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, a konsekwencją niepodania danych będzie niezawarcie umowy;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora;
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
Informacja dla cudzoziemców
Zgodnie z art. 14 ust.1 i ust.2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
- Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Kłodzku, 57-300 Kłodzko ul. St. Wyspiańskiego 2J.
- Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. cudzoziemcach).
- Dane osobowe zostały pozyskane od pracodawcy składającego oświadczenie o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi,
- Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa, w tym odpowiedni konsulat.
- Dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt.
- Podmiot przetwarzania ma prawo żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych
- Podmiot przetwarzania ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeśli jego zdaniem, przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO.
- Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem (Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Ustawa z dnia 12 grudnia 2013 r. cudzoziemcach ) jest obligatoryjne.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane,
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - iod@klodzko.praca.gov.pl, tel.: 74-865-74-37.
5. Informacja dla poręczycieli
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
- ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
- e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
- telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
- z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl,
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celach związanych z obsługą udzielonej przez Administratora refundacji / dofinansowania / pożyczki, w zakresie niezbędnym do zapewnienia właściwej realizacji umowy, dochodzenia roszczeń oraz wywiązania się z obowiązków prawnych nałożonych na administratora;
- podstawę przetwarzania udostępnionych danych w zależności od etapu naszej współpracy stanowić będą:
- czynności podejmowane w związku z zawarciem i wykonaniem umowy poręczenia , co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. a RODO;
- konieczność wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. c RODO,
- prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora (zabezpieczenie zwrotu udzielonego wsparcia oraz dochodzenie roszczeń), co jest zgodne z 6 ust. 1 lit. f RODO,
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych dotyczących Pani/Pana, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych; Zgłoszone żądanie nie będzie mogło być zrealizowane w zakresie w jakim pozostaje w sprzeczności z przepisami prawa bądź interesem Administratora.
- przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych w Warszawie), jeśli Pani/Pana zdaniem, przetwarzanie danych osobowych które Pani/Pana dotyczą – narusza przepisy unijnego rozporządzenia RODO,
- podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia umowy, konsekwencją niepodania danych będzie niezawarcie umowy przez Urząd;
- podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.
6. Monitoring wizyjny
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej RODO) informuję, iż:
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy z siedzibą w Kłodzku, ul. St. Wyspiańskiego 2J, w imieniu którego działa dyrektor, dane kontaktowe:
- ul. St. Wyspiańskiego 2J, 57-300 Kłodzko,
- e-mail: sekretariat@klodzko.praca.gov.pl,
- telefon: 74 865 74 10; faks: 74 865 74 34,
- z Inspektorem Ochrony Danych można się skontaktować elektronicznie pisząc na adres poczty e-mail: iod@klodzko.praca.gov.pl;
- przebywanie na terenie objętym monitoringiem, spowoduje automatyczne pozyskanie danych osobowych przez Administratora;
- pozyskane dane osobowe przetwarzane są:
- na podstawie art. 222 ustawy Kodeks pracy co jest zgodne z art.6 ust. 1 lit. a RODO;
- w celach związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa pracowników i/lub ochroną mienia;
- odbiorcami danych osobowych mogą być:
- osoba fizyczna lub instytucja tylko na pisemny wniosek i tylko w zakresie dotyczącym osoby wnioskującej, jeżeli doszło do czynu zagrażającego jej życiu, zdrowiu lub mienia;
- właściwe organy działające w celu rozpoznawania, zapobiegania, wykrywania i zwalczania czynów zabronionych;
- zarejestrowane dane osobowe przechowywane są przez okres 7 dni;
- osobie zarejestrowanej przysługuje prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, które jej dotyczą, prawo żądania ograniczenia przetwarzania;
- osobie zarejestrowanej przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy przetwarzanie jej danych osobowych narusza przepisy RODO;
- podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkowe w zakresie określonym w przepisami prawa, w pozostałym zakresie jest dobrowolne. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości podjęcia działań ze strony pracodawcy;
- podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowani decyzji; nie będą też profilowane.